Publicaties


Het Nieuwe Belonen

Communicatie & Implementatie Arbeidsvoorwaarden

Maken uw medewerkers optimaal gebruik van hun arbeidsvoorwaarden?

Organisaties die veel tijd en energie hebben gestoken in de ontwikkeling van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket, komen er vaak achter dat medewerkers de nieuwe mogelijkheden nauwelijks benutten. ‘Het pakket is toch gecommuniceerd via intranet, een brief, voorlichtingsbijeenkomsten?’ vraagt de HR-afdeling zich af.

Wij vinden dat erg jammer! Want natuurlijk is het wél de bedoeling dat al uw medewerkers hier gebruik van maken. En zij vanuit hun eigen regelruimte bijvoorbeeld mogelijkheden benutten rondom opleiden, gezondheid, mobiliteit etc. Zo dragen ze zelf actief bij aan hun duurzame inzetbaarheid. En dit betekent een win-win situatie voor henzelf én de organisatie.

Maar hoe zorg ik er dan voor dat mijn medewerkers wel optimaal gebruik maken van hun arbeidsvoorwaarden?

De oplossing hiervoor is te vinden in een heldere, duidelijke voorlichting tijdens de 1e implementatiefase en vooral in het communicatietraject ernà.

De kunst is de boodschap regelmatig te herhalen via verschillende communicatiekanalen. En elk jaar weer.

Zo kun je de informatie een paar keer per jaar op de agenda zetten tijdens het teamoverleg of medewerker bijeenkomsten. De informatie opnemen in de jaargesprekken. En mensen bijv. 2 keer per jaar attenderen op de mogelijkheden via een persoonlijke mailing. Leg deze communicatiemomenten ook vast in uw HR jaaragenda.

Kortom: blijvende aandacht schenken aan arbeidsvoorwaarden loont! Dat wilt u uw medewerkers toch niet onthouden?

Wilt u meer weten over Het Nieuwe Belonen en hoe wij er samen met u voor kunnen zorgen dat medewerkers hier daadwerkelijk profijt van krijgen?

Neem dan contact op met Rein van den Bogaert van Werkkosten.nl

Telefoonnummer 06 – 50 20 48 02 of per mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U kunt bij ons ook een kennissessie rondom Het Nieuwe Belonen boeken voor uw HR-afdeling, financiële afdeling, bestuur, management, Ondernemingsraad. De sessie zal worden gehouden bij u op locatie. De kosten van deze sessie zijn € 495,- excl. BTW.


Contact adres

Annapark 17-A
5246 AN  's-Hertogenbosch
Mobiel: +31650204802
E-mail: info@werkkosten.nl

Volg ons

Wij zijn actief op Social Media. Delen is fijn.

smily

Meer rendement Minder kosten

Website: Studio Kool